E-konsultation
Utmärkt 5 out of five star rating on Trustpilot betyget 4.7 / 5 baseras på 1119 omdömen på

”Jag rekommenderar det till alla som kan och vill göra det, för det är ingenting man ångrar,” berättar influencer Clara

Clara Möller, en 25-årig influencer och opinionsbildare, har haft glasögon och linser så länge hon kan minnas. Under åren har hon upplevt många problem med framförallt sina linser, inklusive ögontorrhet, inflammationer och infektioner. Dessa besvär har orsakat smärta och trötthet, vilket har även gjort det svårt för Clara att sitta länge framför TV eller datorn. Hon har länge velat göra en ögonlaseroperation och började därför undersöka olika alternativ. Det var så hon upptäckte Lirema och vår ögonlaseroperation med metoden SMILE, som fångade hennes intresse.

Clara bokade en förundersökning på Liremas klinik i Stockholm. Under förundersökningen genomgick hon en rad noggranna mätningar och tester för att fastställa om ögonlaser var ett lämpligt alternativ för henne. Clara kände sig väl omhändertagen under hela processen, där personalen var både professionell och tillmötesgående, vilket gav henne en stark känsla av trygghet och tillit.

Tre veckor senare var det dags för operationen. När Clara anlände till kliniken, blev hon välkomnad av den vänliga och kompetenta personalen. Atmosfären var lugn och inbjudande, vilket hjälpte henne att känna sig avslappnad inför ingreppet. Personalen tog sig tid att förklara varje steg av proceduren och svarade på alla hennes frågor, vilket ytterligare minskade hennes eventuella nervositet.

Operationen tog cirka 5-10 minuter och Clara upplevde ingen smärta under ingreppet. Hon skrattade under hela besöket, imponerad över hur smidigt och snabbt allt gick. Läkaren var mycket stödjande och gjorde upplevelsen behaglig genom att förmedla en känsla av säkerhet och expertis.

Direkt efter operationen märkte Clara att hon såg sämre än innan, men blev snabbt försäkrad om att detta var normalt och att synen skulle förbättras inom kort. Under de kommande timmarna kändes det som om hon hade lite grus i ögonen, vilket gav ett visst obehag trots att det inte gjorde ont. Samtidigt märkte hon att hennes syn successivt blev bättre och bättre. Samma kväll gick Clara på en konsert och kunde njuta av upplevelsen utan glasögon eller linser.

Redan dagen efter operationen insåg Clara hur mycket hennes livskvalitet skulle förbättras. Hon kunde köra bil och använda datorn eller titta på TV utan problem. Två månader efter operationen uttrycker Clara sin tacksamhet och önskar att hon hade gjort det tidigare. Hon känner att hon ser bättre nu än vad hon någonsin gjorde med linser eller glasögon.

”Jag rekommenderar det till alla som kan och vill göra det, för det är ingenting man ångrar,” säger Clara. ”Även om jag hade betalat dubbelt så mycket hade jag fortfarande gjort det. Det här var helt otroligt. Tack till Lirema och alla involverade i processen som gjorde att jag kände mig så trygg.”

Clara avslutar med att önska alla som överväger operationen lycka till.

Först bjuder vi in dig att fylla i en gratis online-konsultation där du får en preliminär bedömning om synfelsbehandling med ögonlaser är lämplig för dig.

Om du får ett positivt svar, bjuder vi in dig till en konsultation med Leg. Optiker för en djupgående ögonundersökning.